Setiap tahun jenama pakaian asal Jepun, UNIQLO memperkenalkan koleksi kolaborasinya dengan pelbagai jenama serta artis antarabangsa. Menggunakan platform mereka di peringkat global, kolaborasi pelbagai ini memberikan satu nilai istimewa buat penggemar jenamanya.

Hari ini, UNIQLO mengumumkan kolaborasi menerusi seleksi UT (t-shirt UNIQLO) bersama Musée du Louvre. Menurut UNIQLO, koleksi eksklusif ini bakal diperkenalkan pada 8 Februari 2021.

Ia merupakan kerjasama pertama di antara UNIQLO dan juga the Lourve dan dijangka lebih banyak lagi di masa akan datang. Koleksinya memaparkan seleksi t-shirt dengan intrepetasi UT dengan menggunakan karya agung sepertui Mona Lisa. Menariknya ia diperkenalkan berdasarkan teknologi LifeWear dengan keseimbangan gaya hidup dan seni unggul.

IKLAN

Koleksi terbaharu ini dihasilkan oleh artis grafik tekemuka dari Britain, Peter Saville. Beliau menampilkan hasil karya dengan tema ‘Art and Logic’. Antara sentuhan istimewanya ialah menggunakan logik di dalam seni tersembunyi atau ‘golden ration’. Ia merupakan satu formula popular yang digunakan di dalam pelbagai hasil seni agung.

IKLAN

BACA: Jenama Seluar Jean & Denim Berkualiti Dari Jepun, Diiktiraf Terbaik Di Dunia

The Lourve sendiri telah memaparkan lebih 35 ribu hasul seni moden dari pelbagai artis. Antara hasil seni yang turut diabadikan di dalam koleksi UNIQLO adalah Winged Victory of Samothrace dan Venus de Milo yang diintrepetasikan menerusi karya grafik urban.

IKLAN

Untuk koleksi kategori lelaki sebanyak 6 rekaan t-shirt dan 4 rekaan hoodie. Jumlah rekaan sama juga ditawarkan untuk seleksi wanita. Kesemua koleksi ini bakal berada di pasaran pada 8 Februari 2021 menerusi outletnya seluruh negara dan laman sesawang e-dagang rasminya.

Jangan lupa follow IG Maskulin untuk update fesyen terbaru lelaki!