Ray-Ban, sebagai jenama cermin mata yang telah lama dikenali di seluruh dunia, sentiasa berinovasi dalam reka bentuk dan gaya cermin mata mereka.
Dengan pelancaran Ray-Ban Reverse, mereka sekali lagi membuktikan bahawa mereka adalah peneraju dalam industri fesyen.
Sejak ditubuhkan pada tahun 1937 ia telah menjadi jenama cermin mata hitam yang bukan sahaja popular tetapi cukup ikonik.
Model seperti Aviator dan Wayfarer terutamanya adalah rekan bentuk yang paling dikenali dan sinonim dengan jenama Ray-Ban sejak dulu sehingga kini. Bak kata orang ia merupakan seleksi cermin mata yang akan sentiasa relevan sepanjang zaman.
Foto-foto ikonik selebriti legenda yang menggayakan Ray-Ban seperti James Dean, Tom Crusie dan juga Leonardo DiCaprio sering dijadikan rujukan fesyen lelaki terunggul.
Walaupun Ray-Ban cukup popular dengan warisannya, namun ia sesekali tidak takut untuk melakukan inovasi baharu.
Jenama ini telah memperkenalkan pelbagai gaya, bahan dan teknologi baharu selama ini, memastikan ia kekal di barisan hadapan dalam aliran fesyen. Keupayaan mereka untuk menyesuaikan diri sambil mengekalkan identiti teras mereka adalah bukti kehebatan reka bentuk mereka.
Terbaru, Ray-Ban Reverse tampil sebagai inovasi fesyen terbaru. MASKULIN sempat menggunakan sendiri Ray-Ban Aviator Reverse selama beberapa minggu untuk merasai sendiri pengalaman memakainya.
Ray-Ban Aviator Reverse merupakan satu pencapaian luar biasa dalam kejuruteraan lanjutan, bentuk kanta berubah daripada cembung tradisional kepada cekung tanpa perlu mengorbankan ketepatan optik, kuasa astigmatik, prismatik dan penyelesaian yang inovatif.
Ray-Ban Reverse bukan sahaja menawarkan reka bentuk yang unik tetapi juga menggabungkan unsur-unsur klasik yang telah dikenali ramai.
Dengan bingkai yang diterbalikkan, ia memberikan nafas baru kepada gaya cermin mata tradisional dan menonjolkan ciri-ciri moden yang menarik perhatian.
Perkara paling menonjol dan pastinya menarik perhatian sesiapa sahaja apabila melihat cermin mata hitam ini ialah kantanya. Tidak keterlaluan untuk MASKULIN katakan Ray-Ban Reverse telah secara harfiahnya mentakrifkan semula cara kita melihat dunia.
Apa yang benar-benar membezakannya ialah prestasi kejuruteraan yang luar biasa. Peralihan daripada reka bentuk cembung tradisional kepada reka bentuk cekung adalah satu langkah yang sangat berani dan mengejutkan ia sangat membuahkan hasil buat jenama ikonik ini.
Kelengkungan cekung bermain dengan cahaya yang membolehkan pengalaman visual yang lebih tinggi.
Dikuasakan oleh rawatan anti-silau oleh EssilorLuxottica, kanta terbalik direka untuk mengurangkan pantulan sebanyak 70% pada panjang gelombang. Oleh itu, memastikan penglihatan anda berada pada potensi penuh tanpa mengira persekitaran.
Apa yang membuat Ray-Ban Reverse begitu istimewa adalah keberanian jenama ini untuk mengambil risiko dan mencabar norma dalam dunia fesyen. Ini mencerminkan semangat generasi muda yang ingin menonjol dan berbeza, sambil tetap mempertahankan kualiti dan keselesaan.
Menurut Ray-Ban ia juga dihasilkan dengan kesedaraan kelestarian alam dengan menggunakan palet bahan alternatif, termasuk kanta nilon berasaskan bio dengan kandungan karbon berasaskan bio 41%, bingkai asetat berasaskan bio dengan kandungan karbon berasaskan bio 67% dan 100% dikitar semula pembungkusan, kad dan kain pembersih.
Dalam konteks fesyen lelaki, Ray-Ban Reverse bukan sahaja menjadi aksesori yang menambahkan gaya, tetapi juga mencerminkan personaliti dan keyakinan pemakainya. Ia sesuai untuk lelaki yang ingin menunjukkan sisi berani dan berbeza mereka, sambil tetap menjaga imej klasik dan elegan.
Kesimpulan bagi MASKULIN, Ray-Ban Aviator Reverse bukan sahaja bertindak sebagai cermin mata, tetapi juga sebuah pernyataan gaya buat seorang lelaki.
Dan keunikannya telah berjaya mendefinisikan semula apa yang bermaksud dengan gaya dalam dunia fesyen lelaki dan pasti akan terus menjadi trend dalam masa yang akan datang.