Ray-Ban, sebagai jenama cermin mata yang telah lama dikenali di seluruh dunia, sentiasa berinovasi dalam reka bentuk dan gaya cermin mata mereka.
Dengan pelancaran Ray-Ban Reverse, mereka sekali lagi membuktikan bahawa mereka adalah peneraju dalam industri fesyen.
Sejak ditubuhkan pada tahun 1937 ia telah menjadi jenama cermin mata hitam yang bukan sahaja popular tetapi cukup ikonik.
Model seperti Aviator dan Wayfarer terutamanya adalah rekan bentuk yang paling dikenali dan sinonim dengan jenama Ray-Ban sejak dulu sehingga kini. Bak kata orang ia merupakan seleksi cermin mata yang akan sentiasa relevan sepanjang zaman.
Foto-foto ikonik selebriti legenda yang menggayakan Ray-Ban seperti James Dean, Tom Crusie dan juga Leonardo DiCaprio sering dijadikan rujukan fesyen lelaki terunggul.
Walaupun Ray-Ban cukup popular dengan warisannya, namun ia sesekali tidak takut untuk melakukan inovasi baharu.
Jenama ini telah memperkenalkan pelbagai gaya, bahan dan teknologi baharu selama ini, memastikan ia kekal di barisan hadapan dalam aliran fesyen. Keupayaan mereka untuk menyesuaikan diri sambil mengekalkan identiti teras mereka adalah bukti kehebatan reka bentuk mereka.
KEJURUTERAAN HEBAT
Terbaru, Ray-Ban Reverse tampil sebagai inovasi fesyen terbaru. MASKULIN sempat menggunakan sendiri Ray-Ban Aviator Reverse selama beberapa minggu untuk merasai sendiri pengalaman memakainya.
Ads
Ray-Ban Aviator Reverse merupakan satu pencapaian luar biasa dalam kejuruteraan lanjutan, bentuk kanta berubah daripada cembung tradisional kepada cekung tanpa perlu mengorbankan ketepatan optik, kuasa astigmatik, prismatik dan penyelesaian yang inovatif.
Ray-Ban Reverse bukan sahaja menawarkan reka bentuk yang unik tetapi juga menggabungkan unsur-unsur klasik yang telah dikenali ramai.
Dengan bingkai yang diterbalikkan, ia memberikan nafas baru kepada gaya cermin mata tradisional dan menonjolkan ciri-ciri moden yang menarik perhatian.
Perkara paling menonjol dan pastinya menarik perhatian sesiapa sahaja apabila melihat cermin mata hitam ini ialah kantanya. Tidak keterlaluan untuk MASKULIN katakan Ray-Ban Reverse telah secara harfiahnya mentakrifkan semula cara kita melihat dunia.
Ads
Apa yang benar-benar membezakannya ialah prestasi kejuruteraan yang luar biasa. Peralihan daripada reka bentuk cembung tradisional kepada reka bentuk cekung adalah satu langkah yang sangat berani dan mengejutkan ia sangat membuahkan hasil buat jenama ikonik ini.
Kelengkungan cekung bermain dengan cahaya yang membolehkan pengalaman visual yang lebih tinggi.
KUALITI & KESELESAAN
Dikuasakan oleh rawatan anti-silau oleh EssilorLuxottica, kanta terbalik direka untuk mengurangkan pantulan sebanyak 70% pada panjang gelombang. Oleh itu, memastikan penglihatan anda berada pada potensi penuh tanpa mengira persekitaran.
Ads
Apa yang membuat Ray-Ban Reverse begitu istimewa adalah keberanian jenama ini untuk mengambil risiko dan mencabar norma dalam dunia fesyen. Ini mencerminkan semangat generasi muda yang ingin menonjol dan berbeza, sambil tetap mempertahankan kualiti dan keselesaan.
Menurut Ray-Ban ia juga dihasilkan dengan kesedaraan kelestarian alam dengan menggunakan palet bahan alternatif, termasuk kanta nilon berasaskan bio dengan kandungan karbon berasaskan bio 41%, bingkai asetat berasaskan bio dengan kandungan karbon berasaskan bio 67% dan 100% dikitar semula pembungkusan, kad dan kain pembersih.
Dalam konteks fesyen lelaki, Ray-Ban Reverse bukan sahaja menjadi aksesori yang menambahkan gaya, tetapi juga mencerminkan personaliti dan keyakinan pemakainya. Ia sesuai untuk lelaki yang ingin menunjukkan sisi berani dan berbeza mereka, sambil tetap menjaga imej klasik dan elegan.
Kesimpulan bagi MASKULIN, Ray-Ban Aviator Reverse bukan sahaja bertindak sebagai cermin mata, tetapi juga sebuah pernyataan gaya buat seorang lelaki.
Dan keunikannya telah berjaya mendefinisikan semula apa yang bermaksud dengan gaya dalam dunia fesyen lelaki dan pasti akan terus menjadi trend dalam masa yang akan datang.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Pernah tak anda pakai produk ubat gigi yang berjenama dan kurang berjenama tapi gigi anda masih kurang putih. Lagi sedih kalau ubat gigi tu mahal, dan bahaya! Sebenarnya, ada banyak ramuan yang boleh menjadikan gigi anda putih dan bersinar. Antaranya:
Kulit Pisang
Kulit pisang mampu memutihkan gigi anda. Caranya sangat mudah, pilih pisang yang dah masak namun jangan ambil terlalu masak sehingga hitam.. Gosok kulit pisang ke seluruh gigi, biarkan selama 10 minit. Selepas 10 minit, bilas dengan berus gigi anda dengan air biasa. Setelah itu, berus gigi anda dengan ubat gigi seperti biasa untuk menyegarkan kembai nafas anda. Taklah berbau pisang. Lakukan rawatan kulit pisang itu setiap hari bagi mendapatkan hasil yang cepat.
Arang
Sebenarnya Arang sudah pun dijadikan ubat gigi untuk anda yang tahu akan keberkesanan arang terhadap diri anda. Abu kayu mengandungi kalsium hidroksida yang bertindak sebagai agen pembersihan. Jadi, ia boleh membantu apabila anda ingin gigi yang putih dan berkilau. Tetapi, anda juga perlu ingat bahawa kayu abu boleh merosakkan gigi jika digunakan untuk tempoh yang lama. Kami sarankan anda memakai dua minggu sekali.
Garam
Anda juga boleh gunakan benda paling senang untuk anda jumpa dalam kawasan dapur anda tu iaitu Lemon dan Garam. Ini adalah cara yang sangat berkesan dan mudah diperolehi. Taburkan sedikit garam di atas sepotong lemon dan gosok gigi anda dengannya. Cuci mulut dengan air yang banyak.
Kulit Limau
Tahukah anda kulit limau yang biasa anda buang itu boleh digunakan untuk memutihkan gigi? Caranya mudah sahaja, Gosokkan kulit limau tersebut pada gigi anda selama 5-10 minit kemudian berus gigi anda seperti biasa. Lakukannya sehingga nampak perubahan warna gigi anda.
Baking Soda
Common sense jugak kan, bila anda gunakan baking soda utnuk memutihkan periuk atau apa-apa perkakas, pasti ia juga boleh memutihkan kulit. Ambil apa-apa tiub ubat gigi dan lihat apa kandungan yang termasuk dalam kebanyakan jenama baking soda! Jika digabungkan dengan peroksida ia memberikan kesan pemutihan. Satu-satunya kelemahan menggunakan hanya baking soda adalah jika ia digunakan terlalu kerap, ia boleh merosakkan gusi anda. Jika digunakan sekali seminggu, ia tidak berbahaya dan sempurna dalam menghilangkan kotoran dan plak.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Mungkin ada dalam kalangan anda yang tahu akan Shopee sebuah platform e-Dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan. Platform ini direka khusus untuk rantau ini, memberikan pengguna pengalaman membeli-belah yang mudah, selamat dan cepat dengan sokongan pembayaran dan logistik yang kukuh.
Oktober lepas, Shopee, telah melancarkan sebuah portal dalam aplikasi Shopee Mall, membabitkan lebih 300 jenama dan pengedar rasmi. Portal yang menawarkan barangan 100% tulen dengan jaminan pulangan wang 2x, dasar pemulangan barangan15 hari dan penghantaran percuma seluruh negara telah diperkenalkan dengan tujuan untuk meningkatkan tahap keyakinan pembeli dalam talian.
Shopee Mall telah mencatatkan pertumbuhan dalam semua kategori runcit, dengan sokongan daripada jenama elektronik utama seperti Xiaomi dan Lenovo, jenama fesyen terkemuka seperti Poplook dan Voir, serta produk penjagaan kecantikan kegemaran ramai – NYX dan Beiersdorf. Dalam usaha untuk mempelbagaikan tawaran, pengguna juga boleh membeli produk seperti minyak pelincir enjin daripada gedung rasmi Shell, tiket perlawanan bola sepak daripada gedung rasmi Liga Bola Sepak Malaysia dan juga membeli barangan keperluan rumah di Shopee Mall daripada jenama seperti Giant dan Mydin.
Kunjungi https://mall.shopee.com.my untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai Pesta Jenama Hebat Shopee. Muat turun aplikasi Shopee percuma menerusi Apple App Store atau Google Play Store.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Sempena pengenalan koleksi Spring 2020, COACH telah melancarkan kempen ‘Originals Go Their Way’. Menerusi kempen koleksi terbaru ini COACH bekerjasama dengan dua selebriti Hollywood terkenal iaitu Micahel B. Jordan dan Jennifer Lopez.
Micahel B. Jordan yang juga merupakan duta global jenama ini tampil bersama-sama Jennier Lopez yang muncul pertama kali menjayakan kempen COACH.
Menurut COACH, kempen ini membawakan ceritera tentang ekspresi diri menerusi lensa di sebalik wajah popular seperti mereka berdua.
Jelas Pengarah Kreatif COACH, Stuart Vevers, koleksi ‘Originals Go Their Way’ menyerlahkan sentimen spontan, asli dan playful yang membawa refleksi kepada visi fesyen di kota New York.
Kempen ini juga meraikan individu yang berani serta bebas mengekspresikan diri tanpa perlu menjadi orang lain. Keaslian diri menjadi antara tema yang dibawa oleh kempen istimewa daripada COACH kali ini.
Bagi merealisasikannya, Stuart Vevers bekerjasama juga dengan jurugambar berpengaruh, Juergen Teller yang telah berkolaborasi bersama mereka sejak tahun laun.
Antara koleksi yang mendapat perhatian ramai ialah seleksi beg seperti Hutton, the Rambler dan tidak ketinggalan juga beg lelaki seperti Pacer Backpack dan belg bag.
Foto: COACH
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Sebagai seorang lelaki yang bertanggungjawab terhadap kewangan peribadi, memahami peluang perlepasan cukai yang tersedia boleh membantu mengurangkan beban cukai setiap tahun.Tahun 2025 membawa beberapa...