“Kami akan pantau mereka yang menonton filem lucah tak kira di mana saja anda berada” itulah yang dinyatakan oleh Timbalan Menteri KKMM Eddin Syazlee Shith.
Lebih menarik adalah, mereka yang mengesahkan bahawa laman sesawang berusur lucah juga akan disekat dalam masa tempoh terdekat menerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).
Petikan yang diambil dari Astro Awani, “Selain laman sesawang berunsurkan lucah, pemantauan web lain termasuk yang berunsurkan perjudian akan turut dikaji, memang menjadi satu perkara yang diperjuangkan kerajaan sekarang untuk menyekat dan mengekang laman web yang tidak berfaedah dan bukan-bukan,” menurut Eddin Syazlee Shith lagi.
Menurut artikel di Awani, mereka telah melaporkan bahawa satu unit baharu PDRM, Unit Siasatan Jenayah Siber (Internet) Terhadap Kanak-kanak Malaysia (Micac) ditubuhkan bagi memantau mereka yang melayari kandungan lucah di alam siber, terutamanya pornografi kanak-kanak.
Ads
Terdahulul artikel daripada Says.com ada menyebut bahawa Terengganu merupakan negeri yang paling lama menonton filem lucah. Ini ekoran daripada mereka yang bekerja offshore ataupun kawasan pendalaman. Mungkin ini antara faktor tontonan kerap di negeri ini.
Ads
Menariknya unit ini, mereka dibekalkan dengan peralatan canggih untuk mengesan kekerapan dan jenis kandungan lucah yang ditonton dan dimuatnaik oleh pengguna. Dah macam dalam filem Hollywood. Bagus juga inisiatif ni, tak adalah gejala pornographyberlelusasa selepas ini. Tak payah lah tengok filem lucah, bukan ada faedah pun.
Sumber Bernama/ Astro Awani
Ads
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Denim dan gaya lelaki moden – kombinasi yang tak lapuk dek zaman. Setiap helaian yang kita sarung bukan sekadar pakaian, tetapi satu ekspresi identiti. Tahun 2025 bakal menyaksikan satu ledakan baharu dalam dunia fesyen denim dengan kehadiran Levi’s® Blue Tab.
Ia merupakan sebuah koleksi premium Levi’s yang membawa warisan klasik ke masa depan dengan suntikan sofistikasi moden dan seni pertukangan Jepun.
Sejak sekian lama, Levi’s menjadi sinonim dengan gaya lelaki yang berkarisma – kukuh, berani, dan timeless.
Koleksi Blue Tab terbaru dari mereka kali ini memberi penghormatan kepada sejarah pakaian kerja lasak, namun dihidupkan semula dengan inovasi kontemporari.
Fabrik premium seperti denim nep, chambray ringan dan denim selvedge rona gelap menjadikan setiap helaian lebih dari sekadar pakaian. Ia adalah lambang ketelitian dan kelas. Ini bukan denim biasa. Ini denim yang dicipta untuk lelaki yang faham erti gaya sebenar.
Siluet Maskulin Dengan Sentuhan Eksklusif
Buat lelaki yang ingin menaikkan standard dalam penggayaan denim, koleksi Blue Tab ini menawarkan pelbagai pilihan menarik.
Marker Loose – denim ringan dengan potongan longgar dan sofistikated, sempurna untuk gaya effortless.
Jaket Scout – diperbuat daripada denim selvedge eksklusif Jepun dari Kilang Denim Kaihara, memberi sentuhan klasik yang tak ditelan zaman.
Levi’s® 511® dan 502® – dua rekaan ikonik dalam denim gelap klasik, memudahkan padanan dengan pelbagai gaya.
Parka Fishtail – untuk mereka yang mahukan gaya streetwear eksklusif, dengan perincian snap detailing.
Jaket Blue Tab Type 1 – potongan pendek dengan lengan unik, menampilkan siluet moden yang segar.
Untuk pilihan kasual yang tetap bergaya, Kemeja-T Putih Klasik memberikan aura minimalis maskulin. Manakala Kemeja Kerja Chambray menampilkan fabrik ringan dengan sentuhan pakaian kerja klasik.
Fesyen Denim Wanita – Chic, Feminin & Berani
Tak hanya untuk lelaki, Levi’s® Blue Tab juga hadir dengan helaian denim sofistikated untuk wanita yang mahukan penampilan elegan dan bold.
Blazer & Seluar Berkaki Lebar – kombinasi sempurna untuk gaya boss lady yang tajam dan penuh keyakinan.
Jaket Trucker Type I & Skirt Kelim – membawa siluet unik dengan bentuk melengkung di hadapan dan dramatik di belakang.
Gaun Utiliti – hasil inspirasi drep sut mekanik klasik, ringan dan effortless.
Jaket Barn & Seluar Carpenter – reka bentuk dengan perincian lapisan chambray dan serlahan kolar untuk gaya urban chic.
Bagi wanita yang suka gaya denim dari kepala hingga kaki, koleksi ini turut menawarkan Kemeja Club Shirt, Kemeja Denim, serta helaian “Carve Fit” yang memberikan efek “bell” pada bahagian bawah, menambah sentuhan moden yang sleek.
Inspirasi Blue Tab Levi’s®
Selain siluet dan fabrik berkualiti tinggi, koleksi ini turut membawa identiti visual yang eksklusif. Label Blue Tab diinspirasikan daripada sijil saham Levi Strauss & Co. tahun 1925, menampilkan tipografi unik yang digunakan pada logo koleksi ini.
Malah, tampalan dua kuda ikonik Levi’s® juga diberikan nafas baharu, menjadikannya lebih mudah dikenali dan menyerlahkan eksklusiviti koleksi ini.
Fesyen bukan sekadar pakaian – ia adalah sebuah seni. Untuk menghidupkan lagi semangat koleksi ini, Levi’s® menampilkan fotografi kempen oleh Juergen Teller, berlatar belakangkan rumah teh Jepun yang tenang dan bersahaja.
Koleksi ini bakal dilancarkan secara global pada 17 Februari 2025 dan boleh didapati di Malaysi menerusi butik Levi’s di Suria KLCC, Pavilion Elite, The Exchabge TRX,The Gardens Mall dan juga laman e-dagang mereka, levi.com.my.
Jangan lupa subscribe atau follow YouTube dan TikTok MASKULIN untuk seleksi video menarik seperti di bawah.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Jenama yang sinosnim dengan rekaan beg mewahnya, Coach memperkenalkan koleksi baharu yang menampilkan dua selebriti Holywood popular. Mereka tampil sebagai wajah kempen terbaru mereka.
Coach x Coach x Jean-Michel Basquiat Collection menampilkan Michael B. Jordan dan Jennifer Lopez sebagai ikon kempen koleksi terbaru. Selain itu, mereka turut menampilkan Jeremy Lin dan Yang Zi sebagai sebahagian daripada keluarga besar untuk kempen jenamanya kali ini.
Koleksi eksklusif ini yang pertama kali melakukan kemunculannya di pentas peragaan bulan Februari lalu adalah sebahagian daripada koleksi eksklusif Fall 2020. Menariknya ia mengetengahkan kolaborasi bersama pereka terkenal, Jean-Michel Basquait.
KOLABARASI HEBAT
Kempen bersama selebriti popular ini turut disertai jurufoto fesyen berpengaruh. Beliau ialah Micaiah Carter bersama beberapa individu kreatif yang dipilih seperti Paloma Elsesser, Jon Batiste, Kyemah McEntyre, Diana Gordon. Selain itu, dua jurufoto lain turut melakukan kolaborasi bersama iaitu Fan Xin dan Zhang Meng.
Jelas Pengarah Kreatif Coach, Stuart Vevers, “Basquait merupakan hero saya. Dia merupakan ikon kreatif yang membawa semangat eksklusif New York dan memberikan banyak perubahan kepada komunitinya. Jadi semestinya saya cukup gembira dengan kolaborasi ini”.
Bagi meraikan kempen ini, Caoch turut memperkenalkan filem pendek sosial yang mengetengahkan dan membincangkan pengaruh serta sumbangan Basquait sekeluarga dalam komuniti fesyen.
Koleksi ini bakal berada di pasaran global bermula pada 15 September 2020.
Sementara itu jangan lupa ikuti pelbagai barangan menarik pada harga hebat sempena 9.9 di sini!
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Bermula 30 Ogos 2019, peminat kugiran Oasis serta pengumpul koleksi terhad jenama Adidas boleh mendapatkan model kolaborasi Liam Gallagher X Adidas Spezial Padiham LG SPZL.
Ia boleh didapatkan secara atas talian serta hanya di jual di butik Adidas Orginals terpilih di Eropah. Selain itu, umum mengetahui Liam merupakan salah seorang pemuzik yang sangat dekat dengan jenama Adidas ini terutamanya untuk siri Spezial.
Untuk model ini, ia diinpirasikan daripada model vintaj adidas iaitu Padiham PSZL yang mana ia menjadikan model ini berbeza dengan model Adidas yang lain. Apa yang menarik perhatian MASKULIN adalah terdapat gambar Liam Gallagher pada bahagian lidah kasut ini.
Kasut ini akan dilancarkan bersama album terbaru Liam, ‘Why Me? Why Not’. Sebagai permulaan, warna yang digunakan untuk koleksi terhad ini adalah warna krim suede bersama kemasan material kulit pada bahagian tali kasut.