Lelaki Ini Kongsi Rahsia, Buat Sendiri Gel Timun Jadikan Kulit Licin Bak Putih Telur

Bukan hanya wanita, lelaki juga pastinya berangan-angan nak miliki kulit wajah yang bebas jerawat dan licin bak putih telur. Tentu pelbagai cara telah anda cuba. Apa kata anda buat sendiri gel timun seperti yang dikongsikan lelaki bernama Nauf Safuan ini.

Bukan hanya miliki kulit wajah licin bak putih putih, gel timun ini juga boleh mengecutkan jerawat. Bahan yang digunakannya juga murah dan mudah untuk didapati.

Jom kita tengok cara membuatnya.

GEL TIMUN UNTUK DPT KULIT MACAM PUTIH TELUR

Gel timun ni sangat sesuai untuk dapatkan kulit kilat kilat macam ni sebelum raya. Kalau ada jerawat yang berleluasa kat muka tu pon boleh cuba pakai gel timun ni. Dan paling best. Gel timun ni boleh elak dari En J terus merebak. Pakai sebelah malam. Esok bangun pagi inshAllah En J akan segera kecut. Best kan?

Untuk yang ada masalah pori besar pun di galakkan untuk pakai gel timun ni. Sat ja pori akan mengecut dengan pemakaian secara konsisten.

Bahan-bahan:

  • 1/2 biji timun
  • Aloe vera beli kat Watson @ Quardian
  • Penyagat

Cara penyediaan:

1. Sagat timun tu bagi habis. Kemudian asingkan air timun tu dengan hampas timun.

2. Amik air timun, campur dengan aloe vera.

3. Masukkan dalam bekas. Simpan dalam peti ais sebelum guna. Gel timun ni boleh bertahan 2 minggu kalau simpan dalam peti.

4. Pakai sekali pagi dan sekali sebelah malam sebelum tidur. Lepas ni tak payah risau muka tak flowless lagi.