Nama Onitsuka Tiger tidak lagi asing di kalangan penggemar fesyen gaya hidup terkini. Jenama asal Jepun ini kini semakin rancak menonjolkan pelbagai rekaan terbarunya dalam usaha memetakan nama mereka menjadi lebih gah di persada fesyen.
Onitsuka Tiger secara berterusan mempersembahkan koleksi kontemporari yang menggabungkan fesyen dengan sukan, serta warisan bersama daya inovasi.
Terbaru, mereka memperkenalkan koleksi Musim Luruh/Dingin Onitsuka Tiger. Kali ini ia hadir hasil daripada cetusan inspirasi alam semula jadi banjaran Himalaya yang hebat dan agung kala musim dingin.
Selain itu, ledakan sensasi sentuhan aktiviti pendakian serta trekking 1970-an turut diserlahkan.
Ads
Untuk musim ini, Pengarah Kreatif Onitsuka Tiger, Andrea Pompilio berkolaborasi bersama Toyoki Adachi, pereka merangkap pengarah artistik jenama grafik tekstil “nowartt”, menggabungkan rekaan grafik lengkap kedua-duanya pada setiap helaian pada koleksi ini.
Jenama “nowartt” menonjolkan ‘warisan seni moden’ dan mencipta grafik tekstil dengan menggabungkan dua konsep: “seni tekstil terkini” (“now art textile” ) iaitu seni yang membuatkan kita berasa dalam keadaan semasa tanpa mengira zaman, sementara “tekstil tanpa peperangan” (“no war textile” ) adalah seni yang menzahirkan rasa kedamaian. Kesemua grafik tekstil ini mengandungi mesej “keselesaan berharmoni dengan alam sekitar”.
Ads
Untuk kolaborasi ini, grafik tekstilnya diserlahkan di bawah tema fusion vintaj dan seni dari era 60-an juga 70-an dengan berlatarbelakangkan kekuatan yang merintangi pelbagai tradisi, dan fusion antara analog serta digital.
Ads
Motif utama termasuklah neelakurinji, iaitu sejenis bunga yang hanya mekar sekali dalam tempoh 12 tahun dan Deeringia polysperma, yang disenaraikan sebagai salah satu spesis tumbuhan terancam, dan ia dihasilkan dalam ekspresi minimalis tipikal rekaan abad pertengahan.
Grafik tekstil ini, direka menerusi kombinasi dua konsep yang saling bercanggah – “vintaj x seni” dan “analog (lukisan tangan) x digital” – digunakan pada helaian seluar trek klasik, jaket tebal serta beg galas.
https://www.youtube.com/watch?v=XJ91vH6dt9M
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Tahukah anda bahawa telefon pintar bukan sahaja merosakkan mata anda, tetapi ia juga akan memberi kesan kepada wajah anda. Telefon pintar anda terdedah dengan bakteria dan dan skrin yang kotor. Mana tidaknya, anda meletakkan telefon anda merata-rata tempat. Jadi, setiap kali anda mengangkat ganggang, pasti bakteria akan merosakkan wajah anda. Berbeza dengan lelaki, perempuan biasanya lebih gemar menjaga kulit wajah mereka. Tak perlu memakai earphone pun kalau nak jawab panggilan tu, Cuma setiap kali anda meletakkan teleon pintar di cuping telinga anda, pastikan anda lap permukaan skrin terlebih dahulu.
2)Aftershave
Ini kerap berlaku kepada lelaki di luar sana. Produk aftershave biasanya mengandungi alkohl yang sangat melampau. Ini tidak baik untuk kulit anda sebenarnya. Dinasihatkan agar anda sedikit berhati-hati apabila memilih aftershave. Mungkin anda boleh bertukar kepada losyen yang lebih selamat? Pokoknya, cari produk yang berkualiti ye.
3)Makan tidak teratur
Makan yang teratur bukan saja boleh turunkan berat badan, ia juga boleh membuatkan kulit anda kekal cantik dan bersih. Jangan skip meal anda setiap hari. Selain daripada pemilihan makanan yang sihat, faktor jadual makan anda juga harus di beri keutamaan.
4)Sarung bantal
Mengapa sarung bantal turut memainkan peranan penting dalam penjagaan kulit? Tidur merupakan perkara paling seronok bagi semua orang. Bantal adalah benda pertama yang anda akan cari setelah penat seharian berkerja. Walaupun anda telah cuci muka anda, namun sarung bantal yang kotor tidak membolehkan muka anda kekal bersih. Kerap tukar sarung bantal anda.
5)Helmet
Kepada anda yang menggunakan motor sebagai kenderaan anda untuk pergi ke kerja, helmet merupakan perkata utama yang perlu anda jaga dalam kehidupan anda. Wajah anda bukanlah bersih setiap kali anda menyarungkan topi keledar anda. Mungkin ada kalanya anda sarung setelah anda habis bermain gym ataupun futsal. Kepala dan wajah anda dalam keadaan berminyak. Ini akan merosakkan kulit anda lebih teruk dari biasa. Selain daripada membasuh muka anda dengan bersih setiap hari, apa kata kalau anda menukar span di dalam helmet 5 bulan sekali, ataupun spray penyembur anti bakteria agar helmet anda agar sentiasa segar.
6)Mandi
Mandi pun salah ke? Mandi di sini lebih fokus kepada mereka yang menggunakan heater (air panas) di dalam bilik mandi. Mengapa ia boleh merosakkan kulit anda? Kerana air panas boleh keringkan kulit anda. Kulit anda akan kusam jika anda mengambil masa yang lama dalam bilik air. Dianggarkan untuk seseorang berada di dalam bilik air hanya 5-10 minit sahaja. Habis semua urusan dalam bilik air, sila keluar jika ingin menjaga kulit anda.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Berapa banyak kempen pengiklanan di seluruh dunia?Sama ada di dalam industri fesyen, automobil mahupun makanan, masing-masing berlumba-lumba untuk menghasilkan kempen yang mampu menarik minat orang ramai. Namun, ada juga kempen yang mencetuskan kontroversi di seluruh dunia melalui gambar mahupun isi yang terkandung di dalam sesebuah iklan itu.
ALL NIPPON AIRLINES (ANA) RASICT COMMERCIAL
Video selama 30 saat ini menjadi kontroversi hebat di antara negara Barat juga negara Asia (Jepun). Perubahan lelaki pendek memakai blond wig juga hidung palsu selepas ayat “Let’s change the image of Japanese people”, menjadi perbualan orang ramai sehingga mencetuskan isu kontroversi dalam penghasilan video kempen oleh syarikat penerbangan ini.
AMERICAN APPAREL
Bukan pertama kali jenama pakaian ini mencetuskan kontroversi dalam industri fesyen, juga di kalangan orang awam. Penggunaan imej yang seksi juga dan sensual menjadi buah mulut orang ramai terhadap imej iklan ini. Bukan hanya di saman malah tahap penjualan jenama ini merosot impak dari imej pengiklanan yang agak liar itu.
DUNKIN’ DONUTS’
Kempen Dunkin’ Donuts’ Thailand ini mencipta isu bila mana menggunakan imej seorang gadis dengan menggunakan make-up berwarna hitam. Gara-gara itu, iklan ini mendapat tohmahan dari masyarakat sedunia apabila ia seolah-olah berbaur perkauman yang melambangkan black people. Ia bagai mengingatkan kepada abad ke 19th/20th di mana ia menjadi stereotaip bagi orang-orang berkulit hitam yang menjadi offensive symbols of a racist era.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Jenama yang sinosnim dengan rekaan beg mewahnya, Coach memperkenalkan koleksi baharu yang menampilkan dua selebriti Holywood popular. Mereka tampil sebagai wajah kempen terbaru mereka.
Coach x Coach x Jean-Michel Basquiat Collection menampilkan Michael B. Jordan dan Jennifer Lopez sebagai ikon kempen koleksi terbaru. Selain itu, mereka turut menampilkan Jeremy Lin dan Yang Zi sebagai sebahagian daripada keluarga besar untuk kempen jenamanya kali ini.
Koleksi eksklusif ini yang pertama kali melakukan kemunculannya di pentas peragaan bulan Februari lalu adalah sebahagian daripada koleksi eksklusif Fall 2020. Menariknya ia mengetengahkan kolaborasi bersama pereka terkenal, Jean-Michel Basquait.
KOLABARASI HEBAT
Kempen bersama selebriti popular ini turut disertai jurufoto fesyen berpengaruh. Beliau ialah Micaiah Carter bersama beberapa individu kreatif yang dipilih seperti Paloma Elsesser, Jon Batiste, Kyemah McEntyre, Diana Gordon. Selain itu, dua jurufoto lain turut melakukan kolaborasi bersama iaitu Fan Xin dan Zhang Meng.
Jelas Pengarah Kreatif Coach, Stuart Vevers, “Basquait merupakan hero saya. Dia merupakan ikon kreatif yang membawa semangat eksklusif New York dan memberikan banyak perubahan kepada komunitinya. Jadi semestinya saya cukup gembira dengan kolaborasi ini”.
Bagi meraikan kempen ini, Caoch turut memperkenalkan filem pendek sosial yang mengetengahkan dan membincangkan pengaruh serta sumbangan Basquait sekeluarga dalam komuniti fesyen.
Koleksi ini bakal berada di pasaran global bermula pada 15 September 2020.
Sementara itu jangan lupa ikuti pelbagai barangan menarik pada harga hebat sempena 9.9 di sini!
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Pemuda 26 tahun alami strok selepas urut leher. Seorang pemuda berusia 26 tahun yang bekerja sebagai pengatur cara dari Changsha, Hunan, China nyaris mengalami kelumpuhan kekal atau strok selepas menjalani sesi urutan leher yang berintensiti tinggi.