Jenama jam Bell & Ross sememangnya cukup sinonim dengan industri penerbangan terutamanya di kalangan juruterbang pesawat tempur dan juga aerobatik.
Terbaru, Bll & Ross meraikan ulang tahun ke-70 penubuhan pasukan aerobatik tersohor dari Pwrancis, Patrouille de France.
Ia merupakan pasukan persembahan aerobatik pesawat yang bukan sahaja terkenal malah sangat berpengaruh dalam industrinya.
Ditubuhkan dari pasukan elit French Air dan Space Force, pasukan ini telah terbang ke serata dunia menonjolkan skil pengendalian pesawat luar biasa selama beberapa dekad lamanya.
Jadi tidak hairanah kolaborasi ini dianggap cukup istimewa dari jenama jam premium ini. Kerjasama di antara Bell & Ross dan Patrouille de France telah berlangsung selama lebih tiga tahun.
PERSEFAHAMAN STANDARD TINGGI
Persefahaman di antara kedua-duanya hadir dengan aspirasi standard cukup tinggi terutamanya dari segi ketepatan, keupayaan teknikal, inovasi dan tahap kecemerlangan tertentu.
Istimewa sempena ulang tahun ke-70 Patrouille de France, Bell & Ross memperkenalkan jam tangan instrumen BR 03 edisi terhad baharu sebagai penghormatan tertinggi kepada pasukan mereka.
Ads
Model Ulang Tahun ke-70 BR 03-92 PAF juga turut memperingati sejarahnya yang kaya dan berprestij. Selama tujuh dekad pasukan Patrouille de France mengagumkan penonton di seluruh dunia dengan kemampuian juruterbangnya yang berkemahiran tinggi serta teknologi pesawatnya yang sangat hebat.
Mereka umpama ‘pelukis garisan langit’ dengan lahak akrobatik yang tidak terjangkau dek fikiran kita.
Daripada Thunderjet, yang mula beroperasi pada tahun 1953, kepada Alphajet, dalam perkhidmatan sejak 1981, tidak melupakan Ouragan, Mystère IV dan Fouga Magister mitos, pesawat ini adalah sebahagian daripada legenda.
SEJARAH PENGHORMATAN
Pesawat legenda ini, yang merupakan sebahagian daripada sejarah kaya Patrouille de France diwakili di belakang bekas seramik BR 03-92 PAF.
Satu penghormatan yang sesuai, siluet lima pesawat yang telah terbang sejak penciptaan Patrouille de France pada tahun 1953 ditemui terukir di bahagian belakang jam tangan.
Ads
Memandangkan BR 03-92 PAF meraikan ulang tahun Patrouille de France, ia tetap merupakan instrumen profesional.
Sebagai bukti, ia menggunakan fiuslaj BR 03, iaitu sarung ultra-ringan berbentuk segi empat sama (42 x 42 mm) dalam seramik berteknologi tinggi, dirawat di sini dengan salutan hitam yang menyerlahkan kontras.
Kedua-dua teknikal dan kontemporari, kalis air hingga 100 meter, ia melindungi pergerakan mekanikal automatik berkaliber, BR-CAL 302, yang menunjukkan jam, minit, saat dan tarikh.
Untuk dail edisi terhad ulang tahun eksklusif sebanyak 999 helai ini, Bell & Ross telah memilih warna biru yang sangat bercahaya, membangkitkan sut penerbangan juruterbang Patrouille de France.
Insignia pasukan paparan elit ini dan logo khusus ulang tahun ke-70nya ditampilkan pada bahagian tengah-tengah dail ini dibulatkan secara halus dengan adunan warna bendera Perancis.
Manakala untuk tali pula ia digayakan khusus sepadan dengan menggabungkan alcantara biru dan bahan sintetik hitam ultra-tahan, dijahit atas dalam warna biru, putih dan merah.
Model jam edisi terhad ini hanya didapati sebanyak 999 unit dengan harga jualan RM17,600.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Siapa sangka jenama yang terkait dengan sukan papan selaju sepeti Supreme kini menjadi jenama paling popular dalam dunia fesyen.
Kolaborasi Supreme bersama dengan jenama lain bukan lagi satu perkara biasa. Malah item kolaborasi inilah yang menjadi rebutan penggemar fesyen sama ada streetwear mahupun high end fesyen.
Buat mtahun ketiga berturut-turut jenama yang terkenal dengan box logo merah putihnya, Supreme berkolaborasi dengan jenama premium Lacoste.
Kerjasama kolaborasi yang bermula pada tahun 2017 ini dilihat berkembang semakin baik.
Untuk tahun ini Supreme x Lacoste menampilkan koleksi musim luruh atau Fal 2019. Dan seperti biasa Lacoste lebih senang menonjolkan koleksi pakaian standard mereka yang diinspirasikan daripada sukan tenis.
Antara pakaian yang terdapat menerusi koleksi eksklusif kali ini ialah baju polo, topi enam panel, pullover half-zip dan track pants. Selain itu aksesori lain seperti mesengger bag dan beanies turut ditampilkan.
Koleksi eksklusif edisi terhad ini dijangka mempunyai nilasi selepas jual yang sangat tinggi.
Koleksi Supreme x Lacoste Fall 2019 hanya boleh didapati secara online dan in-store di outlet New York, Brooklyn, Los Angeles, London dan Paris pada 26 September. Manakala untuk pasaran Jepun pada 28 September 2019.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Cuba anda fikir sejenak. Berapa banyakkah pakaian anda terutamanya baju atau kemeja yang berwarna merah jambu atau lebih mesra dengan panggilan pink.
MASKULIN yakin ramai di antara anda juga mengelak daripada memiliki bukan sahaja baju malah apa jua barang peribadi yang mempunyai warna ini.
Sebenar dari manakah datangnya idea bahawa pink ini hanya untuk gadis dan wanita?
Zaman sudah berubah. Kini lelaki zaman moden lebi terbuka dan selesa untuk menggayakan warna pink. Malah tidak keterlaluan jika MASKULIN katakan warna pink mempunyai daya tarikan tersendiri terutama di kalangan wanita.
Ini 5 sebab mengapa anda boleh menggunakan pakaian berwarna pink.
PERNAH JADI WARNA POPULAR MASKULIN
Menurut sejarah lelaki pada zaman kurun ke-18 menggayakan warna pink tanpa sebarang stigma. Malah warna ini sangat popular pada sut yang mempunyai sulaman berwarna pink. Outfit in dianggap sebagai sagat maskulin pada era tersebut.
BUKAN WARNA ‘GIRL’ SEMATA
Industri pakaian dan juga permainan kanak-kanak memainkan peranan besar yang mempengaruhi masyarakat beranggapan bahawa pink itu warna feminin. Biru untik baby lelaki dan pink untuk baby perempuan. Itulah yang biasa kita dengar. Namun sebagai lelaki dewasa anda berhak menentukan gaya tersendiri tanpa perlu memikirkan label yang diberikan. Malah anda juga bukan kanak-kanak lagi.
TANGKAP PERHATIAN
Seperti MASKULIN katakan warna pink mempunyai daya tarikannya tersendiri terutamanya di mata wanita. Mereka sangat menyukai warna ini. Jadi cuba bayangkan anda yang kacak mengenakan baju berwarna pink. Pasti mata mereka tak lekang memandang anda!
Warna pibnk juga sering digunakan sebagai simbol kekuatan. Mungkin ada di antara anda tak tahu bahawa warna pink digunakan sebaga simbol kesedaran kanser payudara. Selain membuatkan anda menonjol secara tak langsung anda membawa suara kesedaran kepada masyarakat.
MUDAH DIPADANKAN WARNA LAIN
Pink merupakan warna yang membawa sifat sangat universal. Malah warna kulit anda boleh menjadi semakin emnonjol dengan sesetengah warna pink. Lelaki berkulit lebih gelap akan nampak lebih menarik dengan pink yang lebih light. Manakala lelaki berkulit cerah amat sesuai dengan warna pink lebih terang.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Artikel dari sebuah akhbar tempatan pada 24 Julai 2011 ada menyatakan bahawa isteri ramping merupakan faktor utama rumah tangga bahagia. Adakah ini benar? Kajian mendapati lelaki berpuas hati jika pasangannya menjaga bentuk badan.
Satu penyelidikan di Tennessee yang dijalankan selama empat tahun terhadap 169 pasangan yang baru berkahwin mendapati golongan suami berpuas hati pada awalnya, manakala golongan isteri akan lebih puas dari masa ke semasa apabila mereka mempunyai indeks jisim badan lebih rendah, merujuk kepada lemak badan. Bagaimana berat relatif memberi kesan kepada perkahwinan tidak jelas, tetapi Meltzer mempunyai teori.
“Satu pandangan ialah daya tarikan dan berat adalah lebih penting bagi lelaki. Ia mungkin sebab mengapa kita lihat ia wujud pada awal perkahwinan kepada si suami, dan suasana bahagia bagi isteri terjejas apabila suami mereka mula merasa tidak puas hati dalam hal itu selepas beberapa lama.”
Hasil kajian itu masih boleh dipegang walaupun apabila ada unsur tekanan lain terhadap perkahwinan seperti kemurungan dan tahap pendapatan, diketepikan. Pada masa sama, berat relatif bukan satu-satunya faktor yang menjejaskan kepuasan dalam perkahwinan, kata Meltzer.
“Jelas sekali banyak perkara bermain dalam kepuasan hubungan dan ini satu daripadanya. Ia bukan satu jaminan untuk menjadi gembira dalam sesebuah hubungan,” tegasnya.
“Berita baiknya ada pelbagai dimensi yang melambangkan kuasa lelaki,” katanya sambil merujuk kepada aspek ketinggian, berat badan, badan ramping, pendapatan, kecerdikan, tahap pendidikan, personaliti, malah senyuman lebar, kesemuanya memainkan peranan,” katanya.
Kesan perkahwinan terhadap berat badan dan begitu juga sebaliknya, adalah rumit untuk diperjelaskan. Bagi wanita, rasa tidak puas hati selalunya boleh menyebabkan pertambahan berat badan – satu keadaan bahawa kedua-dua pasangan berasa tidak selesa bercakap mengenainya.
Sumber : BHonline
Jadi kami sendiri bertanya kepada anda, adakah benar fakta bahawa lelaki lebih cenderung kepada wanita yang berbadan ramping berbanding berisi, ataupun fakta ini tidak sesuai untuk Masyarakat Malaysia? Komen!
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.