Deodoran yang baik perlulah mempunyai fungsi yang boleh menahan bau badan. Masalahnya adalah bahawa deodoran biasa sering mengandungi bahan kimia seperti parabens, yang boleh membahayakan tahap hormon badan. Bukan itu sahaja, tetapi deodoran biasa juga boleh menggunakan aluminium, yang boleh merosakan kulit. Jadi anda perlu berhati-hati dalam pemilihan deodoran.
Mungkin anda boleh menggunakan deodoran ini untuk kekal segar sepanjang hari. Apa yang penting, kita tak nak cop dekat baju melayu anda tu.
1.Mountaineer All Natural Deodorant
Ia bukan saja Deodorant Brand Mountaineer dan antiperspirant mempunyai cahaya, bau yang bersih, ia juga selamat untuk kulit sensitif. Ia berfungsi tanpa bahan toksik atau mungkin berbahaya untuk memastikan liang ketiak anda kering dan segar.
Ads
2.Earth and Woods Men’s Deodorant
Selain daripada parabens atau aluminium, deodoran Earth and Woods Men’s ini menggabungkan bahan-bahan seperti kapul buah, cedarleaf, dan cendana dengan minyak pati untuk memastikan badan anda tidak berbau.
3.Sam’s Natural Deodorant Stick
Ads
Seindah namanya, Sam’s Natural Deodoran ini diilhamkan dari kawasan semulajadi gunung New Hampshire. Ia bukan sahaja dibuat tanpa paraben, aluminium, atau bahan-bahan berbahaya yang lain, pembungkusannya juga 100% mesra alam, yang dihasilkan daripada barangan kitar semula.
4.Queen Bee Apothecary Men’s Deodorant
Ads
Walaupun ia bukan antiperspirant, berasaskan protein sayuran ini merupakan gel dan menggunakan “pendekatan vegan semula jadi” untuk menghindari bau. Protein dalam produk ini berfungsi untuk meneutralkan enzim yang menyebabkan bau, jadi anda boleh memilih aroma yang anda inginkan.
5.Forest by Herban Cowboy Maximum Protection Deodorant
Deodoran vegan 100 peratus ini dibuat tanpa propylene gycol, bahan yang biasa digunakan dalam bahan tambahan makanan, dan triclosan, agen yang terdapat dalam banyak kosmetik dan ubat gigi.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Selepas menyaksikan koleksi pertama Casio G-Shock x FAM (Persatuan Boa Sepak Malaysia) laku keras dan habis dijual dalam tempoh beberapa jam sahaja pada penghujung Mei lalu, kini mereka sekali lagi memperkenalkan edisi kedua pula.
Menerusi siaran media yang diterima MASKULIN, Casio dengan kerjasama FAM telah mengumumkan edisi kedua yang telah dilancarkan semalam di Wisma FAM, Kelana Jaya.
Pada majlis pelancaran tersebut ia telah dihadiri oleh Presiden FAM, Datuk Haji Hamidin Haji Mohd Amin serta kedua-dua Timbalan Presidennya, Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi dan Dato’ S. Sivasundaram manakala Casio pula telah diwakili oleh Pengarah Eksekutif Marco Corporation, Ong Sim Jeng dan Pengarah Urusan Casio Malaysia, Tezuka Itsuro.
Menerusi koleksi eksklusif pertama dahulu Casio menampilkan model G-Shock GA-20000FAM-1A9 yang telah disambut baik oleh peminat jenama jam tersebut serta peminat bola sepakl tempatan. Malah difahamkan ia telah habis dijual dalam tempoh beberapa jam sahaja pada hari pertama ia dipasarkan.
Bagi keluaran terbaharu G-SHOCK x FAM yang keduia pula, mereka menampilkan jam tangan GA-900FAM-1A9. Jam tangvan koleksi kolaborasi edisi kedua ini hadir bersama reka bentuk G-SHOCK yang tahan lasak dan lebih bergaya.
Selain itu, ia turut tampil dengan personaliti Harimau Malaya dengan jalur belang Harimau Malaya yang ikonik menjadi lambang kemegahan dan keghairahan peminat tempatan menyokong pasukan kebangsaan.
PELUANG MENERUSI PERMAINAN MAYA
Bagi merancakkan lagi kempen pembelian jam tangan edisi terhad kedua G-SHOCK x FAM ini, Casio telah melancarkan permainan secara maya yang direka khas bagi peminat Harimau Malaya mendapatkan slot pembelian jam tangan berkenaan.
Difahamkan 680 individu mendapat markah paling tinggi akan dipilih dan berpeluang untuk membeli jam tangan tersebut. Anda boleh cuba di sini!
Manakala, Presiden FAM, Datuk Haji Hamidin pula berkata kerjasama ini menunjukkan skuad bola sepak kebangsaan telah berjaya menarik perhatian serta mendapat sokongan tinggi daripada barisan penaja dan ia tidak boleh disia-siakan oleh pasukan lebih-lebih lagi menjelang kempen Piala Suzuki AFF 2020 yang dijadualkan berlangsung pada Disember ini di Singapura.
“Terima kasih yang tidak terhingga kepada Casio Malaysia atas sokongan yang berterusan terhadap Harimau Malaya. Kepercayaan mereka terhadap pasukan kebangsaan telah sedikit sebanyak meningkatkan keyakinan serta semangat para pemain.
“Saya yakin kempen G-SHOCK x FAM edisi kedua ini juga akan disambut baik oleh rakyat Malaysia terutama sekali penyokong Harimau Malaya yang sentiasa berada di belakang, menyokong pasukan kebangsaan lebih-lebih lagi Piala Suzuki AFF 2020 bakal bermula bulan hadapan.
“Skuad bola sepak kebangsaan perlu menjadikan sokongan daripada barisan penaja serta pemain ke-12, iaitu penyokong Harimau Malaya sebagai inspirasi untuk melakukan yang terbaik sekali gus mengharumkan nama Malaysia di Singapura nanti,” kata Datuk Haji Hamidin.
EDISI TERHAD BERSAMA KOTAK KHAS
Jam tangan edisi terhad kedua G-SHOCK x FAM ini akan dijual secara eksklusif menerusi slot pembelian yang akan direbut oleh peminat Harimau Malaya menerusi permainan secara maya pada harga RM699.
Dengan setiap pembelian, pembeli akan menerima sebuah kotak khas yang mengandungi pin peringatan, pelitup muka fabrik, pelekat vinil, kain tampalan yang disulam dengan ukiran Harimau Malaya, serta pin enamel.
Sementara itu, Tezuka meluahkan rasa teruja untuk memulakan kempen pembelian G-SHOCK x FAM edisi terhad kedua ini.
“Casio ingin mendatangkan sedikit kelainan bagi merancakkan kempen pembelian jam tangan GA-900FAM-1A9 kali ini di mana peminat Harimau Malaya perlu menyertai permainan secara maya di laman web www.gshockpenaltykick.com.my bermula 10 November hingga 11:59 malam, 23 November 2021 untuk mendapatkan slot pembelian.
SEMANGAT MALAYSIA!
“Seramai 680 pemenang dari permainan berkenaan yang tersenarai di dalam papan pendahulu permainan akan diberikan keistimewaan untuk membuat pembelian jam tangan edisi khas kedua G-SHOCK x FAM ini di mana kami (Casio) akan menghubungi mereka selepas tempoh masa permainan secara maya itu tamat.
“Skuad Harimau Malaya merupakan kebanggaan Malaysia dan pasukan ini telah menyatupadukan seluruh rakyat Malaysia tidak kira bangsa mahupun agama di bawah slogan keramat ‘Malaysia Boleh’.
“Kami di Casio Malaysia juga turut berbangga kerana dapat meneruskan kerjasama bersama FAM sekali gus menyokong mereka sepenuhnya apabila skuad Harimau Malaya mengukir nama Malaysia di pentas dunia,” kata Tezuka.
Jadi buat anda yang berminat untuk memiliki jam tangan eksklusif ini bolehlah cuba nasib dan mendapatkan markah terbaik. Mana tahu rezeki anda untuk miliki jam tangan edisi terhad ini menjadi kenyataan!
Jakel sekali lagi memperluaskan operasi perniagaannya dengan membuka satu lagi cawangan baru di Bandar Tun Hussein Onn (BTHO). Perasmian pembukaan gedung pakaian terbesar itu diadakan pada 27 Mac dengan tawaran Harga Runtuh sehingga 85 peratus buat pelanggan-pelanggan yang hadir.
Apa yang lebih menarik lagi, kain-kain raya edisi 2018 dibawa masuk mendahului cawangan-cawangan lain ke dalam gedung ini secara eksklusif. Jakel BTHO yang mempunyai keluasan 30,000 kaki persegi ini menempatkan kepelbagaian fabrik di setiap atas mengikut kategori.
Aras bawah sekali menempatkan koleksi kain washable, kain bermeter baju melayu, koleksi pakaian siap lelaki dan wanita, dan banyak lagi. Di aras 1 pula lebih kepada koleksi kain fabrik sutera korea, fabrik plain, fabrik baju melayu songkit dan banyak lagi. Aras 2 pula menghimpunkan ratusan koleksi kain langsir, cadar penggantin dan cadar harian.
Bila kami bertanya kepada Datuk Mohamed Faroz Mohamed Jakel, Pengarah Urusan Kumpula Jakel, lokasi BTHO ini dipilih bersesuaian dengan mereka-mereka yang tinggal berhampiran contohnya seperti di Cheras, Kajang, Balakong dan banyak lagi. Walaupun kawasannya tidak begitu meriah, dan padat, namun kawasan ini lebih selesa kerana kawasannya yang lapang dan kawasan parkir yang luas.
Di samping itu, pelanggan boleh turut menikmati 10,000 pasang kain secara percuma sepanjang tempoh minggu pertama pembukaan gedung. Kepada anda yang masih tidak mempunyai kain untuk Aidilfitri yang bakal menjelang ni, anda boleh Waze Jakel BTHO dan bolehlah dapatkan kain bermutu di gedung Jakel BTHO ini.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Sebagai sebuah gedung beli-belah yang cukup tersohor di Malaysia, AEON sentiasa menjadi pilihan ramai pengguna. Selain barangan keperluan rumah aneka ragam fesyen juga menjadi segmen yang cukup signifikan dalam perniagaan AEON.
Usaha AEON dalam membantu menggiatkan industri fesyen dapat dilihat dengan penganjuran AEON Fashion Preview (AFP) yang sebelum ini berjaya mencuri perhatian ramai. Pertujukan fesyen AFP yang terdahulu menyaksikan mereka mempamerkan koleksi fesyen di dalam gerabak MRT dan juga di TAPAK Urban Street Dining KLCC.
Bagi edisi terbaharu, esi Pratoton Fesyen AEON 2023 telah dilangsungkan dengan cukup istimewa di kampus induk Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam.
Di antara yang paling mencuri perhatian ialah pengenalan kerjasama AEON bersama pereka berpengaruh Fiziwoo dengan koleksi Hari Raya 2023.
Koleksi istimewa FIZIWOO bersama AEON menggamit kenangan zaman kanak-kanak dengan motif bunga, hiasan yang elegan dan klasik secara inklusif di samping membawa warisan seni dan bangsa. Koleksi ini menampilkan lima set bunga bersulam yang kompleks iaitu Chempaka, Orkid, Seri, Dahlia dan Ros.
Selain itu, setiap bahagian eksklusif koleksi FIZIWOO juga dihiasi dengan tanda tangan WooFiziWoo. Bagi lelaki, Kurta Kandis dengan rekaan tradisional dengan garis leher bulat, kancing depan dan dua saku sampin, memiliki keselesaan dan kualiti yang menjadikan pemakainya segak di Hari Raya nanti.
Selain itu beberapa pertunjukan fesyen dari beberapa jenama seperti dari jenama inner caual, iC serta dari PUTERI dan GUY’S VISION menampilkan pakaian konsep kasual wanita dan lelaki.
Pada acara ini juga AFP2023 mengetengahkan bakat-bakat baharu dengan memperkenakan tiga graduan dari Jabatan Fesyen UiTM untuk memperkenalkan rekaan mereka dengan kerjasama bersama penata rias terkenal. Abu Shaef Hamza.
Menurut Ketua Pegawai Dagangan dan Pemasaran AEON, Low Ngai Yuen menyatakan bahawa kedatangan bakat-bakat baharu dalam dunia fesyen meningkat naik dan ini memberi impak positif terhadap industri fesyen, dan membuka lebih banyak kerjasama antara UiTM dan AEON.
“AEON mengalu-alukan minda baharu yang rajin dan bercita-cita tinggi dalam menyumbang kepada industri fesyen. Kami melihat bahawa hubungan ini bukan sekadar menghubungkan akademik dan industri, bahkan membuatkan kami lebih komited untuk mencipta kepelbagaian yang wujud dalam industri ini.
“Bagi memberikan lebih inspirasi kepada bakat baharu pereka fesyen dan sesuai dengan hasrat kami ke arah keterbukaan, Pratonton Fesyen AEON ini diadakan di sini. Tentunya graduan alumni UiTM teruja dengan inisiatif ini,” katanya lagi.
Tahniah MASKULIN ucapkan buat AFP2023 di atas penganjuran acara yang cukup bermakna ini.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.